Quote:
Originally posted by JPMontoya
idd; schumacher in 2001 - en naar alle waarschijnlijk in 2002 (wat ik niet hoop) zal de titel winnen omwille van zijn wagen en niet omwille van zijn uitzonderlijk rijderstalent , net zoals DH in '96 .
Wanneer was het laatste echte gevecht om de titel voor Schumacher ik geloof 99 / 98 en toen verloor ie nog , in 2000 kon je moeilijk spreken van een gevecht alhoewel MH nog goed bleef aanklampen maar schumacher kwam nooit echt in de problemen dat jaar .
|
Daar heb ik toch enkele opmerkingen bij;
1) hij wint omwille van zijn wagen en niet omwille van zijn rijderstalent ? Volgens mij is het toch wel een mix van de twee. Wagen én rijderstalent zijn superieur op de gebrekkige concurrentie, dan krijg je als resultaat een seconde per ronde voorsprong op de rest van het veld.
2) Het laatste gevecht om de titel was 2000. de McLaren was gewaagd aan de Ferrari maar de betrouwbaarheid voor Mika's Mercedesmotor was te veel gevraagd; resultaat: blow-up in Indianapolis. '99 noem ik geen gevecht aangezien de Stowe-corner roet in het eten gooide en 98 zaten we met een superieure McLaren die iedereen op een seconde achterstand smeet. Het seizoen '98 hadden we feitelijk nog chance dat er een Schumacher bestond die het seizoen nog spannend kon maken, anders had Mika met dezelfde makkelijkheid als in '99 z'n titel kunnen halen.
-ik vind Schumacher nu ook niet bepaald de meest sympathieke mens ter wereld, én ik ben z'n dominantie nu meer dan kotsbeu. Ik supporter zelfs niet voor een 5de wereldtitel en ik zie in dat
ALS er ooit concurrentie had geweest met een Senna hij mogelijk nog niet aan 3 wereldtitels had gezeten.
Maar ik ben momenteel toch al 'wakker' genoeg om te beseffen dat hij van de huidige generatie F1-coureurs met afstand de beste is en de rest bij momenten nog niet aan z'n knieën komt.
En dat ligt niet aan de dominantie van de Ferrari. Laat '97,'98 én '99 een voorbeeld zijn. Een inferieure wagen die meestrijdt voor de wereldtitel.