View Single Post
Old 12-12-2007, 23:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De Clio Cup is in aantocht..........we zijn nog niet van start of de eerste waardeloze persbabbel hebben we te pakken! Pfffffff, kijk ik lees graag die dingen maar probeer geen onzin te verkopen. Er is altijd wel een azijnpisser die te vinden die de zeepbel doorprikt

Quote:
Nieuwe Clio Cup: startgrid en kalender bijna volledig

“Er zijn nu reeds een vijftiental deelnemers officieel ingeschreven en we hebben nog eens vijftien inschrijvingsformulieren opgestuurd, die we een dezer ingevuld terug verwachten”, stelt Thierry Tassin, hoofd van Track on Time, de organisatie achter het kampioenschap 2008. Hij herinnert er ook aan dat het aantal rijders dat het volledige kampioenschap kan rijden is vastgelegd op 25 en dat de poststempel (of fax!) bij de laatste inschrijvingen de doorslag zal geven.

De beperking van ons startveld is ingegeven door veiligheidsredenen, maar ook omdat we maar recht hebben op 25 ‘Belgische’ plaatsen bij de vier wedstrijden (tweemaal twee) die we samen met onze Duitse collega’s rijden in het kader van de ‘World Series by Renault’, begin mei in Francorchamps en eind augustus op de Nürburgring. Daar mogen maximaal 50 Clio’s aan de start staan.”

Persreutel o.a. te vinden op:
http://www.autosport.be/news/11320.awm
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3615 (inclusief foutieve datum)
Het reguliere Belgische veld Clio's mag niet meer dan 25 bedragen vanwege veiligheidsredenen? Nou, die wil ik dan weleens weten Tassin! Maak me wijzer, maak me slimmer.............met de kennis die ik nu bezit kan ik niet anders concluderen dat je uit je nek ligt te lullen!

Zelfs als de Duitsers niet meedoen mogen er vanwege "veiligheidsredenen" niet meer dan 25 wagens meedoen? Zo lees ik die zin......... u ook, lezers van De Paddock? Wel gek dat als de Duitsers op bezoek komen dat opeens 50 wagens kunnen zijn.

Uit mijn beperkte kennis weet ik dat startvelden voor toerisme wagens op Zolder of Spa makkelijk de 60 kan overtreffen. Exacte aantallen zijn te berekenen via de formule die te vinden is op de FIA-site.

Een paar jaar terug reden de Nederlandse Clio's (de echte cowboys in dit verhaal) met dik 50 wagens op Spa en Zolder. Ok, na het eerste rondje waren dat er dan nog een stuk of 40

Hoe dienen we het bericht van die Tassin dan wel te lezen? Althans, zo lees ik het.......u hoeft het met mijn visie niet eens te zijn

-Belux / Track on Time hebben een order / optie geplaatst voor 25 wagens of boekhouding gemaakt die gebaseerd is op 25 deelnemers;
-Er zijn 15 wagens verkocht;
-Er zijn nog 10 wagens beschikbaar
-Er zijn nog 15 "persmapjes / inschrijvingsformulieren" aangevraagd voor de resterende 10 wagens
-Die 15 "prospects" zullen niet allemaal positief bevestigen
-M.a.w., we mogen blij zijn met 20 deelnemers
-In centjes uitgedrukt, de beoogde omzet blijft op dit moment 20% achter bij de prognoses.

Conclusie: De Belgische Clio Cup 2008 is nog lang niet uitverkocht maar zijn er wel 25 budgetten te vinden in Belgie tussen € 40.000 en € 60.000 voor een jaartje Cup racen?

(Opbouw budget: aanschaf Clio is € 31.000, in het meest gunstige geval afschrijven op drie jaar. Operationele kosten voor een jaartje racen zijn normaal gesproken gelijk aan de nieuwwaarde van een wagen)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote