View Single Post
Old 19-12-2007, 16:59
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Of McLaren nu schuldig is of niet, de FIA heeft het al altijd op McLaren gemund gehad. Zoals Dominique al aangeeft. Spionage gaat er gewoon altijd zijn binnen de F1. Da's de natuur van het beestje. Immers, nagenoeg nergens mag je weg om rechtstreeks naar de concurrentie te gaan. Veelal zijn er in dat soort contracten clausules die zulks moeten proberen te verhinderen. In de F1 (autosport in het algemeen) heb je zoiets niet. Daar kan je vandaag voor Piet rijden/werken en morgen voor Pol. Dan werk je zoiets toch gewoon in de hand. Maar, het is wel altijd McLaren die "gezocht" en "gevonden" wordt. Ten tijde van Balestre was het overigens niet vaak anders...

Dat McLaren schuldig is, hoeft dan ook niet te verwonderen. In een wereld waar alles zo scherp is, vind je gewoon overal iets. Maar, je moet willen zoeken natuurlijk.

En als het toch allemaal niet meer door de beugel kan, dat ze McLaren dan gewoon schorsen voor 2 jaar (naar analogie met de cofidissen en consoorten). Dan is het probleem in 1 klap opgelost. Maar neen, ook dat durven ze bij de FIA wellicht niet.

Waar ik het moeilijk mee heb, zijn de steeds terugkerende 2 maten en gewichten die de FIA hanteert.

sorry nogmaals een aantal bemerkingen ...

Quote:
De FIA heeft het op McLaren gemunt:
  • Lijken me dit seizoen weinig bewijzen van te zijn. De straf die ze gekregen hebben is enerzijds zwaar .... 100 Milj Dollar + Constructeurskampioenschap. Anderzijds gezien de uitgebreide bekentenissen die ze nu na datum hebben afgelegd kan je toch moeilijk stellen dat de straf onterecht is..

Quote:
Dat McLaren schuldig is, hoeft dan ook niet te verwonderen. In een wereld waar alles zo scherp is, vind je gewoon overal iets.
  • De lijst met bekentenissen van McLaren is op zijn minst omvangrijk te noemen ... Zeker voor dingen die nog gevonden worden 6 maanden na de start van de affaire. Ik denk dat we hier dan ook wel kunnen spreken van dat ietsje meer ipv 'iets'

Quote:
En als het toch allemaal niet meer door de beugel kan, dat ze McLaren dan gewoon schorsen voor 2 jaar (naar analogie met de cofidissen en consoorten). Dan is het probleem in 1 klap opgelost. Maar neen, ook dat durven ze bij de FIA wellicht niet.
  • Wat hadden ze moeten doen ? Hamilton en Alonso in het midden van het seizoen uit de titelstrijd halen ? Ik denk dat niemand hier baat bij heeft ... noch de beklaagden, noch de klagers , noch de FIA. Er is in deze zaak een ernstige straf gevallen ... die toch voor alle partijen nog mogelijkheden laat. De vermoorde omschuid die daarentegen door enkele personen nog steeds gespeeld wordt ...

Quote:
Waar ik het moeilijk mee heb, zijn de steeds terugkerende 2 maten en gewichten die de FIA hanteert.
  • nogmaals .. zie mijn vorige post. Ik denk dat er veel gelijkenissen zijn tussen de stand van de Renault zaak vandaag en de stand van de McLaren zaak in Juni. Beiden hebben in eerste aanleg hetzelfde oordeel gekregen.
  • Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat McLaren de zaak Renault extra opgeblazen heeft om als bliksemafleider te dienen. Mede bevestigd door de correcties die McLaren in een nieuwe persmededeling nadien heeft gedaan.