View Single Post
  #5  
Old 01-05-2002, 23:53
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
wat het commerciële voordeel is ... 500 miljoen russen (of hoeveel zijn er ???) ... Ze mogen dan wel allemaal niet al te rijk zijn ... maar 500 Miljoen mensen die iets kopen tegen een lage prijs kan wel meer opbrengen dan de 1 miljoen Belgen die iets kopen tegen een hoge prijs ...

Bovendien is het niet zo dat omdat de F1 uit België zou verdwijnen dat wij allemaal stoppen met F1 te volgen ... terwijl er nu waarschijnlijk bijzonder weinig Russen F1 kijken ... gewoon omdat ze het niet kennen ... Een russische GP kan dit veranderen ... zelfde geldt voor China

Verder ... ivm met automerken ... Ever heard about Skoda ... Ok, zo ver zijn ze nog niet in Rusland, maar ze bewegen ook in die richting ... Consumenten veroveren doe je door er nu in te investeren ... Niet over 10 jaar ...

sry zene Fordje .... Maar dat is de commerciële waarheid achter heel de Expansie van de F1 ... Feit is dat hoe arm Rusland en China ook mogen zijn ... Door het wegvallen van politieke Barrieres zijn dit enorme groeimarkten ... waar bedrijven monsterlijk veel geld kunnen verdienen ... Maar dan moeten ze er Bekend worden ... Bekend worden doe je onder andere via sportvenementen ... F1...
En dat van Tabaksreclame is in mijn ogen slechts een bijkomend probleem ... Ok ze zullen er in de F1 niet graag bijzijn dat ze een massa nieuwe sponsors moeten zoeken he ... Maar de belangen die ze in Rusland en China kunnen verdienen zijn te groot om onbenut te laten ..

airco
__________________
Reply With Quote