Thread: Dakar 2008
View Single Post
Old 28-12-2007, 22:21
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Op de Dakar site van RTL staat het volgende te lezen:

Quote:
Veiligheidssituatie Mauritanië zorgelijk

ASO, de organisator van de Dakar Rally, bezoekt donderdag Mauritanië om met de lokale autoriteiten de veiligheidssituatie in het land te bespreken. Maandag kwamen vier Fransen om bij een gewelddadige overval in het zuiden van de voormalige Franse kolonie.
Verklaring
In een officiële verklaring schrijft de ASO: "Naar aanleiding van de tragische gebeurtenissen in Mauritanië afgelopen maandag heeft de organisatie van de Dakar Rally besloten om donderdag 27 december af te reizen naar Nouakchott (hoofdstad van Mauritanie - red.) om met de lokale autoriteiten en de Franse ambassade de gebeurtenissen te bespreken en ervoor te zorgen dat de veiligheidssituatie op orde is om de Dakar Rally 2008 te verwelkomen."

Slachtoffers
Bij de geweldadige roofoverval kwamen vier Fransen om het leven en raakte één Fransman ernstig gewond. De vijf slachtoffers, een gezin van vier en een vriend, waren onderweg naar Mali toen ze 20 kilometer buiten Aleg werden overvallen door drie gewapende personen. Inmiddels zijn er drie verdachten opgepakt.
Volgens mij wel een reden tot paniek, want de Dakar zal 8 dagen lang "rond toeren" in de zandbak van Mauritanië!
Hopelijk hebben ze de juiste mensen opgepakt en word de Dakar niet nog gevaarlijker of verstoord door een bende criminelen...

Ik vertrek alvast morgen naar Lissabon. Wanneer de technische controles starten in Bélem, zal ik Lissabon al goed verkend hebben en 2008 aangenaam "warm" ingeluid hebben Al is de kans groot dat de Dakar volgend weekend in de regen zal starten.