View Single Post
Old 05-01-2008, 00:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Terrorisme en autosport? Moeten we dit slikken?

Ja, Dakar 2008.........u kent inmiddels het verhaal Het hele feest is afgelast vanwege bepaalde informatie die verworven is bij bepaalde anonieme bronnen door diverse veiligheidsdiensten.

Beslissing terecht of niet? Paniek-voetbal door de organisator? Lekker excuus om de boel te annuleren vanwege andere redenen? Moeten we dit accepteren als westerse burger?

Ik begrijp zeer goed dat niemand de verantwoording durft te nemen om iets van start te laten gaan als er ook maar een greintje is van een bepaalde dreiging. In onze "ik daag je voor het gerecht voor de kleinste scheet"-cultuur durft niemand nog iets

Moeten we niet opnemen in de "algemene voorwaarden" van de autosport (en de rest van onze westerse cultuur) dat terrorisme-dreiging "part of the job" is? Kijk, met 1 telefoontje leg je zo'n evenement plat. Iedereen kan wel een slechtsprekende Maghreb inwoner imiteren die Vlaams of Nederlands spreekt

Moeten we westerse doden accepteren ivm bepaalde fundamentalistische stromingen? Ja, is mijn (gewaagde) mening!

Als we op deze toer verder gaan is het einde zoek. Met oud & nieuw was het zowel raak in BE en in NL. In NL werden diverse personen uit voorzorg opgepakt ivm met een dreiging rondom een feestje in Rotterdam. In BE werd het vuurwerk op de Kunstberg afgelast vanwege bepaalde dreigingen. Ikzelf was daar "slachtoffer" van, de avondplanning van 31-12 lag aan duigen. Toch was het leuk aan de hotelbar

Trouwens, iemand een idee hoe Dakar 2008 tussen de sponsors en de teams/coureurs afgehandeld gaat worden?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote