Ik vind de beginpost eigenlijk nogal kras.
Autosport is maar autosport verdorie. Voor velen (heel) interessant, voor sommigen een serieuze hobby, voor weinigen een beroep. Maar het vormt maar een minuscuul onderdeel van het hele wereldgebeuren. Jullie zitten er gewoon met een loep op en vergeten 'the big picture'.
Nu plots schieten de autosportfans uit hun krammen. Terrorisme is praktisch van alle tijden (en heus geen monopolie van moslimfundamentalisten), maar nu de Dakar wordt afgelast, zijn ze ineens o zo geschokt. Komaan zeg.
Na de Rus hebben we weer een vijandbeeld nodig en dan zijn vele middelen geoorloofd om een angstklimaat te creëren. Tegenwoordig zijn de moslims de kop van jut. Was er een echte dreiging in Brussel ? Geen idee, maar het zou me hoegenaamd niet verwonderen indien niet. Maar intussen hebben de moslims het maar weer gedaan.
En wat de vraag betreft : ik vind de afgelasting terecht en ze heeft mijns inziens ook niets te maken met overdreven voorzichtigheid. En wat gaat de autosport als 'instituut' tegen het terrorisme beginnen ? Ook een veiligheidsdienst opzetten ?