Over die Amerikaanse naïviteit heb ik mijne buik ondertussen helemaal vol (en dat betekend bij mij al wat

)
Ik ben afgelopen jaar 6 keer over de plas geweest en daar voel ik me 1000 keer veiliger dan hier in België. Daar wordt overal bij elk evenement alle tassen en zakken gecontroleerd en is er steeds controle van politie e.d. maar is het veiligheidsgevoel ook veel groter.
In de USA zouden ze nooit een Dakar aflasten onder dreiging van terroristen, daar doen ze het gewoon. Volgende maand ga ik weer naar Daytona en daar zit meer volk bij mekaar gedurende een hele week dan eender welk event in Europa.
In Europa is autosport politiek zo fout dat het op termijn zal uitsterven. Weinig geluidsdagen, zelfs in Francorchamps gaan ze dit jaar controleren, steeds minder grote events...
In USA worden de circuits, hoe klein ook allamaal elke week gebruikt, meestal tot 22 of 23u 's avonds in het weekend, hier een utopie...
En het feit dat de amerikanen het slecht hebben... dat zijn enkel de losers die niet werken, de anderen hebben het best goed want het leven ginder is stukken goedkoper dan hier. Tja, hier in België krijgen die losers natuurlijk geld van de werkende mensen en dat vind ik veel onrechtvaardiger.
Europa is om zeep. Hier is het inderdaad oorlog... 65 jaar geleden waren de burgers bang omdat er weer wat duitsers gezien waren in het naburig dorp, nu is dat ook zo bij een groepje moslims... Hier flippen ze al bij een telefoontje van een psychisch gestoorde gek die een grapje uithaald.
En het wordt alleen maar leuker nu de Europese grenzen ook al open staan voor de arme ex-sovjet landen. Binnenkort weer allemaal verwonderd dat de autodiefstallen, home en carjacking statistieken weer omhoog gaan...
wil hier eigenlijk best wel weg, en ga er eens werk van maken...