Quote:
Originally Posted by A.J.
Over die Amerikaanse naïviteit heb ik mijne buik ondertussen helemaal vol (en dat betekend bij mij al wat  )
|
Daarover kan ik kort zijn. Als je een multi-million dollar marketing campagne nodig hebt om een oorlog verkocht te krijgen aan je bevolking, in een land dat 80% van de bevolking niet eens weet liggen op de wereldbol... Als je dan niet naiëf bent, wat ben je dan wel?
Op vakantie gaan, voor het plezier of werk naar de States trekken is totaal iets anders dan er wonen of leven. Als je beslist te vertrekken, kan ik enkel hopen dat je alle pro's en cons goed tegen elkaar afweegt. Familie van me is 6 maanden geleden verhuisd naar, de rozengeur en maneschijn zijn ondertussen al lang verdwenen. Het leven goedkoper? Als je aan de juiste kant van de draad staat, misschien. Maar als je door 1 domme tegenslag aan de andere kant geraakt, is het spel uit. Geen vangnet, geen niets. In houten barrakken wonen de "losers". Zelf ben ik regelmatig naar de States geweest voor mijn werk en ben er in straatjes geweest waar ik me net zo onveilig voelde als hier om 03.00 's nachts in de donkere buurtjes van Brussel. 't is zeker niet al goud wat blinkt.
Bovendien is het compleet krom om de race situatie in de States te vergelijken met die in Europa. Ginder hebben ze plaats zat, dus kunnen ze ongestoord hun gang blijven gaan. Maar, "make no mistake about it", ook daar zal het liedje niet blijven duren.
Maar, als racen je enige echte leven is, zou ik me ook niet inhouden.