View Single Post
Old 09-01-2008, 15:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
@ camso belgium : Tja, wij leven beiden van autosport en moeten hier constant strijden tegen de "negatieve sfeer" die er rond de autosport hangt in dit Europa. We zijn beiden al zo vaak over de plas geweest en hebben de mogelijkheden ginder gezien. Dat snappen de mensen toch niet die elke dag door de VRT of VTM nieuwsdiensten gebrainwashed worden en voor wie autosport gewoon een hobby is en geen way of life.

Maar de basis van dit onderwerp was of de Dakar had moeten afgelast worden en daar kan ik Robby Gordon enkel bijtreden door te zeggen dat ze gewoon hadden moeten rijden.
Dat is wellicht ook de grond van het meningsverschil tussen jullie en "ons". Ik zet er bewust "ons" bij omdat het plots lijkt of jullie beiden, de lezers en contributors van De Paddock op eenzelfde hoopje gaan gooien als het hier pakweg eerder geciteerde "Laatste Nieuws". En dat is ongepast.

Ik denk te kunnen stellen dat de overgrote meerderheid van mensen die hier naar het De Paddock forum komen en bijdrages leveren aan de discussies, de autosport een warm hart toedragen. "VRT en VTM nieuwsdiensten brainswashes" gebruiken, getuigt van weinig respect voor de autofans. Tenzij autosport organisatoren op een eilandje willen leven (en dit klinkt plots heel bekend in de oren) met een "take-it or leave-it" mentaliteit en "iedereen die niet voor ons is, is tegen ons"...

Jullie beginnen al zoals de kleine kruidenierszaken in het algmeen en fruitboeren van bij ons in de streek te klinken. Regelgeving om een overvolle maatschappij nog enigszins leefbaar te houden, worden dan ook steevast afgedaan als idioot, ze-weten-niet-waarover-het-gaat, waardeloos en broodrovend beschouwd. Weglopen van onze maatschappij en het aan de andere kant gaan proberen omdat het makkelijker gaat, dat is pas makkelijk.

Dat Gordon zegt dat ze hadden moeten rijden, is zijn goed recht. Het verschil in reacties tussen de Europeanen en Amerikanen spreekt dan ook boekdelen over hoe de mensen uit de verschillende werelddelen met hun voeten in de realiteit staan. Als Gordon echt kloten aan zijn lijf had gehad, dan was hij wat rondjes gaan rijden in Mauretanië. Ola, maar zonder verzekering zal ook hij er niet aan beginnen.

Quote:
Originally Posted by jan View Post
Quote:

Dan stel ik mij toch vragen bij de kwaliteit van dat vizier, immers bij het gros van de in deze thread geventileerde meningen kan ik bitter weinig Oxfam, 11.11.11 of ander NGO-gehalte ontwaren. Haast alle commentaren geven, zoals ik ze kan interpreteren, blijk van een gezonde dosis boerenverstand, relativeringsvermogen en een kritische kijk op de wereld waarin wij leven.

Het meest positieve van dit draadje over terrorisme en autosport is dat het forum weer een beetje tot leven is gewekt
Ik denk dat het berichtje misschien wel bedoeld was voor dat andere forum en hier verkeerd gepost was...
Reply With Quote