Quote:
Originally Posted by bluelite
IFM is wel niet 2.0-niveau, wel ietsje sneller dan F3.
Van verzadiging gesproken. Het klopt wel wat je zegt; we krijgen er zoveel klassen bij. Maar je moet er ook rekening mee houden dat er in al die landen rijders zitten die ergens moeten beginnen (en er komen altijd meer en meer rijders bij die geld hebben). Daarom ook de iets goedkopere "regionale" FR2.0-kampioenschappen in de vorm van het NEC, WEC, ... Het is de vraag wanneer men het Italiaans kampioenschap zal opnemen in een regio... SEC? En dan ontbreekt nog het EEC (Polen, Tsjechië,...). Van daaruit kunnen de rijders dan nog steeds doorstoten naar de Eurocup, of zelfs twee kampioenschappen combineren zoals sommige rijders doen.
|
Mja, klopt wel wat je zegt. Er zijn idd meer en meer piloten met een aardig hoopje geld, kwantiteit bekom je hierdoor maar kwaliteit verlies je er alleen maar aan...
Maar aangezien het voor alle series en teams commercie is en soms zelfs kwestie is van te overleven, is een piloot (lees: geld) een piloot (lees: geld) anno 2008. Zeker op het 2.0 niveau in Europa.
Op italiaracing.net staat te lezen dat D'Ambrosio naast z'n GP2 seizoen ook nog de GP2 ASIA gaat betwisten met Dams!
Zeker geen slecht idee, want het lijtje van piloten die het ook doen ter voorbereiding van het Europeese GP2 seizoen is niet min: Grosjean, Kobayashi, Valsecchi, Senna, Fauzy, Buemi, ...