Quote:
02 mei - Arrows heeft dringend een kapitaalinjectie nodig. Volgens een betrouwbare zegsman heeft de renstal nog maar geld voor twee Grands Prix. Hij stelde tegenover RaceReport dat de toekomst van Arrows na Monaco er donker uitziet. De renstal zucht onder de last van de Ford Cosworth -motor op zijn begroting. Die zouden 1,8 miljoen euro per maand kosten.
Gisteren dook het bericht op dat Arrows mogelijk wordt overgenomen door de vennootschap Motorsport Holdings. De lokale Kamer van Koophandel heeft het gegevensbestand van Arrows Grand Prix geblokkeerd. Het Formule 1-team leeft al twee seizoenen bij de gratie van een kapitaalinjectie van 83 miljoen euro van een investeringsbank Morgen Greenfell. Daar wordt momenteel met stevige hand gesaneerd door de Deutsche Bank.
Volgens RaceReport was teameigenaar Walkinshaw in Barcelona wanhopig op zoek naar positieve public relations. De mediavoorlichters van Arrows reageerden als door een wesp gestoken toen er op het internet negatieve uitlatingenopdoken. In het afgelopen weekeinde vroeg Walkinshaw zonder omhaal om steun aan de pers. “Jullie moeten me helpen! Jullie kunnen ervoor zorgen dat wij de nieuwste Cosworth-motoren krijgen”, aldus de Schot op het Circuit van Catalonië.
Arrows zorgde zelf voor de best denkbare PR door goed in de top van het veld mee te komen. Heinz-Harald Frentzen sleepte in Barcelona een wk-punt in de wacht. Daarmee geeft het priveteam de fabrieksteams van Honda het nakijken. Het fabrieksteam van Ford, Jaguar Racing, zag zondag beide auto's uitvallen. Het team van Niki Lauda scoorde met meer geluk dan wijsheid wel wk-punten in de eerste Grand Prix, toen Arrows nog hopeloos aanmodderde in de achterhoede.
Volgens RaceReport wil Walkinshaw Cosworth overreden om haar de nieuwste, tien to twintig pk sterkere versie van zijn motor ter beschikking te stellen aan Arrows. Volgens het contract van Arrows en Cosworth krijgt het privéteam de motoren drie tot vijf weken nadat ze beschikbaar kwamen voor Jaguar.
Bronnen in binnen- en buitenland zeggen dat de juridische strijd met Jos Verstappen als een molensteen om de nek van Walkinshaw hangt. Een vertegenwoordiger van Arrows-sponsor Lost Boys vertelde RaceReport dat Jos Verstappen nog steeds geen salaris heeft gehad voor zijn werk in 2001. Lost Boys zou Walkinshaw hebben voorgesteld hun sponsorgeld te gebruiken om Jos te betalen, maar dat zou Walkinshaw hebben geweigerd
|
bron: formule1.nl
Na Monaco geen Arrows meer ? Kan Walkinshaw hier z'n geld en aandacht dan niet in pompen ipv die DART/Phoenix dingen ?
Het begint in ieder geval wel een overlevingstocht te worden voor de kleinere teams binnen de F1. Na Prost nu ook Arrows ?
Daarom alle respect voor Minardi, een team dat de moed nooit opgeeft.
Vooral die verhalen over Jos' loon vind ik persoonlijk wel ff lachen