View Single Post
Old 09-01-2008, 22:04
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Quote: "Wat mij tegen de borst stuit is het feit dat datzelfde land van ongelimiteerde mogelijkheden diezelfde mogelijkheden niet geeft aan álle burgers, maar enkel aan die welke het kunnen betalen. Sociale zekerheid moet je ginder kopen, of je krijgt er geen. En het is net dát wat de laatste 10 jaar zo afgrijselijk aan het verslechteren is. Miljoenen mensen hebben hun banen verloren sinds die steenezel president is geworden (werkloosheidscijfers bewijzen dat die met 300% is gestegen in dezelfde periode), het land verzinkt dieper en dieper in een financiële crisis, hun munt is bijna 50% gezakt tegenover buitenlandse valuta, en toch blijven ze maar vasthouden aan dat waanidee dat zij de politiestaat van de wereld kunnen blijven spelen. Ondertussen dreigen ze ieder land dat niet naar hun pijpen danst af onder het mom dat ze kernwapens zouden kunnen produceren, enkel en alleen omdat er ene een geavanceerde draaibank heeft gekocht in een staalbedrijf in België. Als bekend werd hoeveel kernwapens ze er zelf nog op na houden, dan zou waarschijnlijk de rest van de wereld mottig worden." Einde quote

Sorry, maar wat heeft dat nu met het onderwerp: Het afgelasten van de Dakar, te maken? Dat is voor mij WEL moeilijk te begrijpen.

Maar allez toch nog even de maatschappelijke discussie aanwakkeren:
- Sociale zekerheid moet je ginder kopen. En wat denk je dat 50% van de Belgen doen? Die betalen voor hun sociale zekerheid EN voor de sociale zekerheid van de 50% anderen welke niet werken (de cijfers niet té letterlijk nemen aub)
- Er zijn in de USA procentueel tegenover de werkende bevolking nog altijd veel minder werklozen dan in België
- De openbare schuld tegenover het bpp is ongeveer slechts 60% van wat de Belgische openbare schuld nu is (en die komt in België van 130%, geloof ik, van het bpp naar ongeveer 95% van het bpp)
- Dat land van alle kwalen heeft van 2001 tot en met de laatste zomer ongeveer het dubbele economische groeipercentage gekend als het Europese.
- Als het daar zo verdomd slecht is, waarom zijn er ieder jaar miljoenen welke legaal of illegaal naar de VSA trekken.
- Ze zijn arrogant: ja; ze zijn naief: ja; ik zou er nooit willen wonen: ja zolang het in Europa zo goed blijft als nu MAAR ze laten ons reeds meer dan 60 jaar in vrede en vrijheid leven in West Europa, en daar ben IK dankbaar voor.
AMEN
Reply With Quote