Thread: vernissen
View Single Post
Old 15-01-2008, 21:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
- laag primer , 3 glanzende laklagen , de decals erop met micro set en micro sol ( sol 2x) , dan 2 lagen mr hobby vernis (mat). Heb ik iets verkkerd gedaan?
Wat er gebeurd is wordt "silvering" genoemd. Om decals te zetten worden vliegtuigen in glanzende vernis gespoten, zodat ze beter hechten, want op een matte ondergrond hechten ze niet overal even goed wat het silvering effect teweegbrengt.

Maar je hebt eerst glanzende vernis gezet, dus dat is het probleem niet. Nu kunnen er volgens mij 2 dingen gebeurd zijn:

ofwel zorgt de matte vernis op de decals ervoor dat je eigenlijk een soort van "silvering" effect creëert, ongeacht de glanzende vernislaag die eronder zit, en ongeacht of de decals droog zijn of niet; in dat geval zou ik met die vernis niet meer werken in deze configuratie, maar zou ik na het aanbrengen van de decals eerst een glanslaag aanbrengen om de decals te sealen, en daarna een matte laag zetten,

ofwel heb je na het zetten van de decals niet lang genoeg gewacht zodat de matte vernis als het ware de kans gekregen heeft om onder de decals te kruipen en dan is het silvering effect eigenlijk hetzelfde als wanneer je zou decals zetten op een matte ondergrond. 24 uur is een minimum na het zetten van de laatste decal vooraleer gelijk welke vernislaag te spuiten.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote