Quote:
Originally Posted by ferrari rules
Proper uitgelegd Sennake  , maar dan zit ik wel nog met een probleempje...ik heb geen airbrush! en ik vermoed dat dit wel een benodigd onderdeel hievoor is...
|
Toch niet: ik breng altijd een wash aan met een penseeltje (ik laat de verf in de dieper gelegen delen lopen door een druppel smoke aan een penseel ertegen te houden zodat hij in de opening zakt en vanzelf verspreidt in de rest van de opening) en drybrushen doe je per definitie met een brush (een penseel dus) door eerst wat verf aan je penseel te doen, daaran je penseel voor 95% proper te vegen aan een doek zodat hij zo goed als droog is en geen verf meer vertoont (dan is je brush "dry") en vervolgens lichtjes over de opstaande randen enz heen en weer te gaan zodat er toch nog een minimum aan verf achterblijft, genoeg om het onderdeel "op te lichten".
Absoluut geen airbrush die daaraan te pas komt; waar die wel aan te pas komt is voor een verwering zoals die van de onderzijde van mijn Escort bv. Hoewel ook dat (bijna) even goed gaat met een penseel hoor.