vandaag was het schuurderkes-dag.
De kas dus eens deftig onder handen genomen. Een eerste schuurbeurt met "wet & dry 1000", leverde op het eerste een bevredigend resultaat, maar met de loupe bekeken, was het toch niet voldoende. Dan maar een 2de run gedaan met "wet & dry 640", gevolgd door opnieuw een nat-droog-1000 beurt en nu lijkt alles ok te zijn.
Merk ook op dat ik de schuifdak-K7 er toch al in gelijmd heb en dit in tegenstelling tot mijn eerste idee. Reden van deze wijziging, is dat ik er nu vanuit ga dat ze nu beter geïntegreerd zal zijn in het geheel omdat ze ook mee geprimerd wordt enz. Moest er zich bovendien een probleem voordoen bij de montage, dan zou dit nu geen ramp betekend hebben. In een later stadium misschien wel. Ik verwacht geen problemen om de detailschilderingen achteraf aan te brengen, gezien de rest van de kas dan beschermd zal zijn door de vernis. Om die reden heb ik ook de antenne achteraan al gemonteerd (antennevoet uit de mish-mash).
Ondertussen ben ik ook al eens aan het neuzen geweest voor het interieur. Hier was ik eerder al aan bezig geweest en had wat zitten dingen uitproberen met insnijdingen om de gordels te bevestigen, luidspreker roosters, reliëf poeder op de achterbank enz. Herinner je je deze foto nog? Welnu, omdat ik geen deftig referentiemateriaal had van de achterbank, was dat nogal "à l'improviste" gedaan. Tot ik afgelopen week deze foto vond op een site waar 2de handsauto's verkocht werden. De foto's zijn van een Amerikaanse Prelude, net als mijn model overigens. Als je de foto van het interieur uit de kit vergelijkt me de referentie foto, dan merk je dat mr. Fujimi er van heeeel ver met zijn klak naar gesmeten heeft... Ik ben al aan het zien hoe ik dit kan gaan aanpassen, en of het de moeite zal lonen om de aanpassingen te doen. Al goed dat ik een 2de kit, en dus een 2de interieur in huis gehaald heb.