View Single Post
  #15  
Old 04-05-2002, 13:14
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Hier nog een fotootje (khoop dat de grootte meevalt)



Bij deze tweede generatie lopen de beide benen veel verder door, tot op hetzelfde niveau als de onderkant van de bodemplank. (ze zullen dus moeten opletten bij het afstellen van de wagen voor een race dat die benen niet te laag komen, anders hangen ze)
Die benen hebben verschillende functies: bevestiging van ophanging en aerodynamica (beide benen creëren een Venturi-effect + ze vervullen dezelfde functie als die kleine bargeboards op de ophanging van bv Williams of Jordan)

De neus van de Arrows werd hoger geplaatst, om dit effect te maximaliseren.

Bij Mclaren ziet dit er ongeveer zo uit:



Hier lopen de benen diagonaal naar buiten, om de onderkant nog meer vrij te maken. Daarom dat de bevestigingen van de voorvleugel ook in een bocht lopen (vorig jaar waren ze recht). De benen zijn kleiner, dus dat Venturi- en bargeboard-effect valt weg.

Systeem van Sauber:



En als ge veel moeite doet, kunt ge dat bij Jordan ook zien:



*mod* de grootte van de foto's valt dus tegen
Reply With Quote