Quote:
Originally Posted by LUC VDC
@ Filip
Je remt veel te vroeg en ga niet snel genoeg terug op het gas... dit zal je zeker helpen om er de volgende maal enkele seconden af te pingelen.
Daar gaan echt je seconden verloren.
In principe ben je sneller dan je voorgangers want je rijd er zo naar toe, en verliest het terug bij de eerste bocht en dan ben je ze kwijt en dit vooral op circuit Zolder.
Zo een Clio 3 kan 1'52 à 1'53" draaien.... volgende maal?
Hartelijke groeten
Luc Vdc
|
Dag Luc,
Ik hoor graag tips om sneller te gaan rijden hoor! No problem!
Dit was mijn allereerste race en mijn Clio is eigenlijk nog nieuw. 't was pas de tweede keer dat ik er mee op Zolder ging rijden (daarvoor één keer met een std Mégane 1.6 gereden). Heb er ook al drie keer mee op Croix-en-Ternois gereden maar dat circuit is niet te vergelijken met Zolder.
De bedoeling was gewoon te volgen en een beetje aan te voelen wat een race is. Maar toen ik zag dat ik toch sneller kon dan sommige voorgangers ben ik beginnen inhalen. Ik had al veel plezier met de wagens die voor mij aan het racen waren, te volgen van op de eerste rij (van op een veilige afstand

. Ik merk ook dat ik soms te vroeg begin te remmen. Moet nog de rempunten zoeken. En toen tijdens de race mijn remschijven krom trokken (kan je al zien in de film dat een trilling opduikt bij het hevig remmen) vroeg ik mij eerst af wat er aan de hand was. Vlakke stukken op mijn banden? Had geen blokkage opgemerkt, te veel remdruk achter? ... Op dit punt moet ik nog veel leren.
'k ga nu beginnen aan het filmpje van mijn tweede race (op die zelfde dag). Ik denk dat het toen al wat vlotter ging. 1:54.8 toen gereden. En ik weet dat ik verschilende bochten nog niet goed doe. Dus er is nog hoop

Laat zeker weten wat je van denk als ze online staan.
Bedankt voor je reactie !!!
Groetjes, Filip