View Single Post
Old 14-02-2008, 11:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Zoals je wel zal hebben gemerkt is in een andere thread een ware brainstorm over lakken/primers/vernissen en aanverwanten ontstaan. Kan jij je ervaring en/of methode misschien met ons delen? Wie weet heb je wel de missing link gevonden naar dewelke wij hier zo naarstig op zoek zijn?

Keep up the good work!
De missing link? Zie beneden.

Quote:
Originally Posted by levis View Post
ik gebruik enamels van humbroll, maar soms ook revell. ik breng het aan met een spuitje van revell. er zit geen vernis over de auto heen, wilde ik wel doen. maar ik vond het resultaat erg mooi om er nog vernis over heen te doen. verder heb ik er eigenlijk ook niet veel verstand van, doe deze hobby nog maar een klein tijdje.
Ik heb vroeger, dus tot ik overschakelde op spuitbussen en autolakken, ook altijd met enamels gewerkt en ook met zeer goede resultaten. De hoofdreden waarom ik na het spuitbussen debacle niet naar de enamels ben teruggekeerd is "het gebrek aan" beschikbare kleuren. Dat gebrek aan is relatief natuurlijk, maar als je een bepaalde kleur zoekt, hoef je ze bij wijze van spreken maar uit het rek te pakken als je autolakken gebruikt. Wat ook meegespeeld heeft, in mijn geval dan, is dat je enamels altijd redelijk dik spuit.

Maar, dat gezegd zijnde, met enamels kan je prachtige resultaten neerzetten en dat wordt hier bewezen. Wat jammer dat je de chroomlijsten er niet opgezet hebt. Alhoewel ik je vrees voor uitschuivers ten volle kan begrijpen, wil ik wel nog meegeven dat je dit niet per definitie hoeft te verven. Het kan ook op een andere manier, nl. door gebruik te maken van Bare Metal Foil. Dit vereist wel wat kunde en ik weet niet hoe de body is voorbehandeld enz., om maar aan te geven dat ook dat niet geheel zonder risico is. Enfin, je moet zelf maar zien.

Zoals gezegd, mooi werk!
Reply With Quote