We hebben nog wat zitten prullen, dit keer aan de brandblusser.
Ik wilde de bevestiging ook nabootsen, en dus heb ik één en ander bij elkaar geharkt. Dit is het recept, volgens het aloud bekende 10-stappen-plan-principe:
1. Men neme een brandblusser op 1/24 uit de scrap-box. In mijn geval was dat eentje uit een Lancer Evo 6 Gr. A. Dat wil zeggen en schrijven dat de brandblusser in 1 onderdeel was gegoten met de voetsteun van de co-piloot.
2. Men neme een exacto met nieuw en dus scherp mesje teneinde de brandblusser en de voetsteun van elkaar te scheiden.
3. Men stopt met modelbouwen, daar met een bloedende vinger niet te bouwen valt.
4. Men gaat 24 uur later, met ingetapete vinger, scherp exacto mes en op de achtergrond meewarig kijkende echtgenote weer dapper aan de slag.
5. Brandblusser en voetsteun worden van elkaar gescheiden, spuitmond wordt van de tank gescheiden en tank wordt (min of meer) rond geschuurd.
6. Met een draadje van 0,4 mm wordt een steuntje annex klem geplooid.
7. Wanneer dat allemaal schijnt te passen: alles in de verf zetten, decalleken op de drukbus en een beetje vernis erover.
8. Spuitmond op de tank kleven met een druppeltje secondenlijm en de klem opnieuw rond de tank bevestigen.
9. Alles mag de auto in , en tenslotte ...
10. ... klaar is Kees.
Het spreekt vanzelf dat U zich tot niets verplicht hoeft te voelen en U zich de vrijheid mag veroorloven een aantal -overigens vrij te kiezen- stappen over te slaan.