View Single Post
Old 19-02-2008, 12:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Dat ziet er inderdaad goed uit. Blijkbaar is dit dus de correcte formule? Laten we dit tot nader order aanhouden.
Het enige wat ik nog extra zal doen bij het volgende model is eerst starten met Tamiya primer om de plastic te verzegelen. Voor de rest alles in dunne lagen opbouwen, maar wel in 1 enkele run.

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post

Bon, ieder zijn werkwijze natuurlijk, maar mij valt op dat na het zetten van de lak een tussenlaag wordt gezet onder de vorm van die clear coat. Pas daarover komt de 2K als definitieve glanslaag. Dat houdt in dat de Zero Paints laklaag niet rechtstreeks in contact staat met de 2K clear coat. Zouden die 2 dan chemisch reageren? Lijkt me sterk, maar is wel mogelijk.
Ook opmerkelijk: er is nergens sprake van enige wet coat, enkel dunne lagen. Meer lagen, maar wel dunner.

Valt uit te testen ...
De reden waarom er een clear coat gezet wordt tussen de kleurlaag en de vernis, is wellicht omdat de auteur de kleurlaag niet voor de volle 100% vertrouwde. Zero Paints Base coat geeft immers een mat eindresultaat. Hoewel Hiroboy me verzekerde dat decals rechtstreeks op een base coat kunnen, zal de auteur het zekere voor het onzekere genomen hebben en eerst een basisvernislaag gezet hebben.

Zero Paints Base Coat en Zero Paints 2K Clear reageren chemisch niet met elkaar - bewijs geleverd in deze en de A-Klasse thread. 2k Clear is een acryl based vernis, dus straf spul is het zeker niet.

Dat zero paints enkel in dunne lagen dient aangebracht te worden, is duidelijk. Ik wist het zelfs al toen ik met de A-Klasse bezig was, maar door mijn eigen fout heb ik dat hier over het hoofd gezien op het einde - al doende leert men.

Na de perikelen met de A-Klasse en deze Prelude kan ik stellen dat ik het testen, qua zero paints, achter de rug heb. Vanaf nu zou het goed moeten gaan bij volgende modellen.
Reply With Quote