View Single Post
Old 28-02-2008, 20:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Jawadde, bijna een maand geleden dat ik nog eens een update gepost heb! Hoog tijd voor een nieuwe dus!

Niet alleen de cockpit werd intensief verbeterd, maar ook de onderzijde werd daar waar mogelijk aangepast. Zo heb ik alle gaten die vroeger moesten dienen voor de bediening en installatie van een elektromotor opgevuld met plastic strip. Niet dat je er later veel zal van zien, maar een minimum aan realisme lijkt me toch wel aangewezen, zelfs aan de onderzijde van een model. Het verwijderen van de ligplaats van de elektromotor (het zwarte blok rondom de versnellingsbak) zag ik niet zitten omdat ik dan een volledige motor zou moeten bouwen van scratch. Misschien doe ik dat later nog wel eens als ik zin heb, want ik heb die Porsche 936 nog minstens 5 keer in mijn stockpile zitten...

En zo ziet dezelfde onderkant eruit na het spuitwerk. Ik heb eerst een laag flat aluminium gespoten, waarna ik de ganse boel een wash gegeven heb met X-19 smoke. Daarna heb ik met de airbrush het matzwart gespoten en tenslotte werd met de weathering masters de nodige accenten gelegd. Hou er wel rekening mee dat de binnenzijde van de body ook nog matzwart geschilderd wordt, want die ziet er nu nogal wat "wittekes" uit Het is bijna jammer dat dit allemaal onzichtbaar gaat zijn eens het model op zijn wielen staat. Misschien ga ik toch maar een spiegel gebruiken bij tentoonstellingen.

Ook de kuipzetels werden nog wat verder gemodelleerd. Nadat ik eerder al de kleinere stoel ingekort had, heb ik hem nu ook bovenaan afgerond naar het voorbeeld van de referentiefoto's. Ook de grote kuipzetel werd een beetje meer in vorm gesneden, en de openingen waardoor de gordels komen werden uitgeboord.

Nadat de stoel gespoten werd met matzwart, werd hij gedrybrusht met de weathering masters. Daarna heb ik de gordels aangebracht: Crazy Modeler gespen met MFH gordelmateriaal. Daarna werden de gordels zwart geschilderd, want ik had alleen nog rood materiaal liggen. Tenslotte heb ik ze in de stoel gekleefd en ze gedrybrusht met TWM (Tamiya weathering masters - deze afkorting ga ik vanaf nu gebruiken).

Aan de andere zijde van de cockpit ben ik al begonnen met het aanbrengen van extra details die ik schaamteloos kopieer van de referentiefoto's. Niets van wat je ziet op de foto's zit in de kit, het is 100% gescrachtbuilt. De elektrische componenten op de foto moeten nog wel geweatherd worden.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_31.jpg
Views:	831
Size:	508.9 KB
ID:	9428   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_32.jpg
Views:	813
Size:	469.4 KB
ID:	9429   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_33.jpg
Views:	852