Wat het gebeuren zelf betreft: eigenlijk is dit een tragisch verkeersongeval, en niet zozeer een voortvloeisel uit een rally-test. Ik ken absoluut niet de ware toedracht van het gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat Hans, als ingenieur van het team, gewoon eens mee wou rijden om een bepaald fenomeen dat zich voordeed bij de wagen te kunnen beoordelen vanuit de wagen zelf. Dat je daar niet per sé een helm hoeft voor te dragen kan ik wel aannemen.
Daarentegen, als ik een brood ga halen bij de bakker doe ik mijn gordel ook om. Als we de geruchten mogen geloven, en ik zeg er uitdrukkelijk bij dat het geruchten zijn zolang er geen officiële mededeling verschijnt, zouden ze dit nagelaten hebben. Je zou eigenlijk toch op zijn minst mogen verwachten dat zelfs voor zo'n test de gordel gedragen wordt. Maar zelfs al droegen ze geen gordels (wat ik niet beweer!) is het niet zeker dat de gevolgen van het ongeval minder erg zouden geweest zijn mét gordel. De co-piloot van Martin had wel degelijk zijn gordel om en het was evengoed een dodelijk ongeval...
|