Quote:
Originally Posted by Selespeed
Inderdaad, het was een fout van Rubens om door het rood te rijden.
Maar, ...., kan iemand me zeggen waarom het rood was?
Ik kan enkel bedenken dat het ligt nog op rood stond omwille van de SC procedure, maar dat zou dan bij de ingang zijn en niet bij het oprijden van het circuit.
Ik vind het een heel bizar rood licht.
|
Quote:
Originally Posted by smiley
ik denk wel dat het met de SC temaken had.. vorig jaar was da toch hetzelfde in canada..
|
Quote:
Originally Posted by sledge
Klopt, pitten was niet toegestaan op dat moment, vandaar dat het licht op rood stond.
Rookie mistake op zich, maar toch even opmerken dat hij waarschijnlijk niet aan de lichten dacht, omdat:
- Hij waarschijnlijk zich rot aan het vloeken was omdat hij wist dat hij een stop&go ging krijgen, maar anders zat je zonder benzine.
- En dan nog eens de tankman omverrijden
Zou zou voor minder geen aandacht aan het licht besteden 
|
Ze hadden de keuze:
- of Rubens binnen halen "under full course yellow" goed wetende dat hij een stop&go aan zijn broek zou hebben,
- of Rubens buiten laten en hem te voet naar de pits laten terugkeren omdat zijn benzine gewoon op was
Dan haal je hem binnen en slik je gewoon de S&G. Dat het licht op rood stond, kwam inderdaad door de "full course yellow", maar wellicht dat hij door het tankman ongeval wat in de war was. Over een rookie mistake spreken vind ik net ietsje te zwaar...
Valt het op dat ik eerder die nacht naar de 12hr van Sebring heb zitten kijken...