Wat me deze volledige GP ook is opgevallen is het alom aanwezig zijn van de FIA wedstrijdleiding. Ga even na hoeveel straffen er werden uitgedeeld:
-Glock verliest z'n startpositie omdat hij wagens zou gehinderd hebben + wisselen versnellingsbak
-Raikkonens 'incident' tijdens de kwalificatie werd ook onderzocht; als ik me niet vergis mocht hij niet naar de pits geduwd worden omdat hij nog niet voorbij de pit-ingang 'streep' geraakt was. Kan ook het incident geweest zijn waarbij hij Kubica duidelijk hinderde tijdens diens snelle ronde in het eerste deel van de kwalificatie.
-De stop and go voor Barrichello, met achteraf een diskwalificatie
-Tien plaatsen terug op de grid volgende week voor Nakajima, omdat hij op Kubica knalde.
-enkele SC's die er vroeger geen waren. (de start-crash rommel bevond zich toch vooral naast de baan, en Coulthard's wagen liet toch ook niet zoveel puin achter na Massa's geknoei)
Dus, beste F1kijkertjes, viel het me, samen met de RTL-presentatoren Heiko Wasser en Christian Danner, nogal op, dat een zekere Fernando Alonso, vlak na de startcrash, duidelijk onder de gele vlag, toch nog even snel snel Coulthard voorbijstak, zonder straf.