View Single Post
Old 31-03-2008, 23:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Bij de vorige update stond nog niet alles in de grondverf, dus dat is ondertussen gebeurd. Daarna zijn alle interieur onderdelen in enamel mat zwart gespoten van Humbrol. Dat ziet er dan ongeveer zo uit. Alles lekker zo zwart als de nacht, dus hier zullen we wat diepte en kleureffecten moeten instoppen om het enigszins aantrekkelijk te maken.

Voor de diepte zorgt uiteraard het pigment poeder van Ranger Ink. Net zoals bij de allereerste toepassing, ga ik me houden aan mijn procedure van toen. Dat wil zeggen: eerst het onderdeel spuiten met satijnglans zwart om onmiddellijk daarna het poeder aan te brengen. Maar aangezien niet alles moet behandeld worden, heb ik eerst alle onderdelen netjes afgeplakt. Dit is uiteraard een pak meer werk dan gewoon met verdunde houtlijm, maar het gevolg is wel dat je het poeder fijner kan aanbrengen. Een laagje gespoten enamelverf is sowieso dunner dan houtlijm, waardoor je "korst" van poeder ook dunner is. Afgeplakt ziet het er zo uit.

En na dat het poeder aangebracht is, ziet het er zo uit.

Van zodra het poeder is aangebracht, wordt het overtollige afgeklopt. Wanneer er niets meer vanaf komt, is het de hoogte tijd om alles "in te bakken" door middel van de haardroger. Hierdoor is alles droog na enkele minuten en kan je het poeder nog wat aandrukken om het nog wat gladder te laten lijken. Voor de foto heb ik alles nog een drooggemonteerd. De witte puntjes zijn vooral zichtbaar door lichtinval. Eens nog eens geverfd, verdwijnen die automatisch.

In de volgende stap ga ik de zetels in het donkergrijs zetten, waarna alles kan gedrybrushed worden. Zeg maar, kleur brengen in een zwart interieur. Als dat klaar is, gaan we met de details aan de gang, zoals daar zijn: radio-CD, gordels, luidsprekers, stuur, handrem enz.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fujimi_honda_prelude_2.2-32.jpg
Views:	1453
Size:	111.3 KB
ID:	9787   Click image for larger version

Name:	fujimi_honda_prelude_2.2-33.jpg
Views:	158
Size:	126.5 KB
ID:	9788   Click image for larger version

Name:	fujimi_honda_prelude_2.2-34.jpg
Views:	164