Quote:
Originally Posted by Bramzel
En dat vind ik dus onzin. Ja, het is een privezaak. Maar wat heeft Mosley nu nog voor geloofwaardigheid, hij heeft immers altijd gezegd zich te distantieren van de politieke mening van zijn vader? Of respect, hoe moet hij nu gezag uitstralen nu de hele paddock hem met de billen bloot heeft gezien? Hoe reageer je als hij zich nu negatief zou uitlaten over bijv. Hamilton of Kubica?
De persoon Mosley is door dit gebeuren in een keer een grap geworden. Ik hoop dan ook dat hij de eer voor zichzelf houd en er gewoon gelijk mee kapt.
|
Waarom zou hij zich niet meer negatief mogen uitlaten over die beide (of andere) piloten ? Indien ze op de baan verkeerde dingen uitspoken, mag/moet dat gezegd worden, ook door Mosley.
En hoger heb ik toch geschreven dat hij inderdaad gezichtsverlies lijdt (en mogelijk de autosport met hem), maar niettemin vind ik het even erg dat dit in de openbaarheid komt.
Ik ken Mosleys politieke voorkeuren niet, maar volgens mij kun je in ieder geval niet op zo'n filmpje baseren om op dat vlak conclusies te trekken. Voor mij is dit een opgeblazen fait divers. Hij is zo dom geweest dit te laten filmen (correctie, blijkbaar was hij niet op de hoogte :
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...e/7325602.stm), maar denk je nu echt dat enkel Mosley dergelijke zaken doet ? Gebeurt wel meer (ook en zeker in hogere kringen).
Ik trek even de parallel naar de gouverneur van New York. Die is ook opgestapt nadat hij in opspraak kwam in een dergelijke affaire. Maar die heeft wel zijn politieke carrière deels gebaseerd op de "beteugeling van moreel verval" en de strijd tegen prostitutie enzovoort. Bij mijn weten heeft Mosley nooit de moraalridder in dergelijke zaken uitgehangen. Het heeft niets met de publieke figuur Mosley te maken vind ik. Iemand zal hem een stevige loer hebben willen draaien.