Quote:
Originally Posted by Sennake
Misschien, maar welke toelating moet je wel hebben misschien om zelfgenomen foto's te mogen gebruiken in een fotowedstrijd? En bij de andere inzendingen zie ik ook foto's staan van andere autosportevenementen, zoals de Belcar ea. Zou de DTM werkelijk problemen hebben met het inzenden van foto's, getrokken op hun evenement??? Dat de F1 daar moeilijk over kan doen, dat wil ik nog wel geloven, maar de DTM nu ook al?
|
De DTM zal op zich en voor deze specifieke wedstrijd geen probleem hebben met het inzenden van foto's die getrokken werden op hun evenement - ik ben haast zeker dat ze niet eens meekijken. Maar wat wel kan natuurlijk is dat er een DTM-foto/media-clausule bestaat waarin vermeld wordt dat foto's genomen tijdens een DTM evenement enkel voor privè-doeleinden bestemd zijn, tenzij genomen door een geacrediteerde professional. Als ze hier bij Canon van op de hoogte zijn, hebben ze hun huiswerk netjes gedaan. Insturen van foto's, is natuurlijk geen privé aangelegenheid meer, want stel dat je wint, dan beland je foto in het publieke domein. Als het hierom gaat, wil Canon problemen met DTM vermijden.
Dat er Belcar foto's tussenzitten lijkt normaal, gezien ik bijna zo goed als zeker weet dat Belcar zo'n clausule niet heeft.