View Single Post
Old 05-04-2008, 20:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Als ik met enkele mensen in een kamertje een rollenspel speel, verspreid ik nog altijd geen gedachtengoed...

Als dat het geval zou zijn, lieve hemel toch, dan zouden we bijvoorbeeld ook gelijk "Allo, Allo" van de buis moeten halen. Daar wordt Nazi-Duitsland - Gestapo included - zelfs opgevoerd, bespot enz.

In de UK kijkt men overigens ook gans anders tegen deze periode uit de geschiedenis aan, dan dat wij dat doen. Wij, Nederlanders incluis, worstelen immers nog altijd met de collaborateurs, de repressie enz, dingen die ze aan de andere kant van het kanaal totaal niet hebben meegemaakt. Op mijn vraag, vele jaren geleden tijdens een modelbouwwedstrijd, aan een Brit of ze geen aanstoot namen aan de hakenkruisen die op verschillende modelletjes stonden te pronken en te blinken zei hij laconiek: "No, why? We beat the MTF'ers. So, what's the big deal?".

Je kan maar finesses van een bepaalde maatschappij begrijpen als je er zelf inzit/ingezeten hebt. Van achter een computerschermpje is dat helaas niet mogelijk.

Bovendien zijn de manier waarop deze beelden gemaakt en verspreid zijn, net zo "onaanvaardbaar" als hetgeen wat erop te zien is.
Reply With Quote