View Single Post
  #12  
Old 14-04-2008, 15:56
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
jongens, dit ligt helemaal aan jullie zelf hoor...
Spreek even af met één van de Mini's die met zekerheid wel een snelheidsmeter hebben om bij aanvang van training 60 per uur te rijden op de acceleratie piste. Kijk dan hoeveel toeren uw motor maakt in 2de bij 60 km/h en je kan dit perfect aanhouden.
MAAR als iedereen begint te zig zaggen tegen 60 per uur rij je natuurlijk ook meer meters per ronde en doe je dus langer over een ronde dan tegen 60 terwijl je de korste weg volgt.
Waarschijnlijk zijn er veel piloten bij die denken dat hun banden enorm afkoelen tegen 60 per uur... Dat klopt maar zeker nog niet in de eerste ronden. Je ziet zelf ook als de "gestrande wagen" weggetakeld is. Begin dan uw banden maar terug op te warmen, en alles komt in orde...

een goede tip is om een laptimer in de wagen te plaatsen. zo kan de piloot perfect zien of hij binnen de limieten blijft. Als je wil zig zaggen dan kan je tegen 70 per uur nog steeds boven de opgelegde 4 minuten blijven...

Misschien moeten de piloten en teamcheft toch maar eens wat tijd steken in taktiek en strategie om zo de collega's niet nodeloos op te houden op de piste en zelf met een gerust gemoed te rijden tijdens de code 60.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote