View Single Post
Old 14-04-2008, 17:58
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

zo moeilijk is dat nu toch allemaal niet. Wij zijden al jaaaren met een stickertje in de wagen waarop aangegeven staat hoeveel toeren je mag rijden in 2de of 3de versnelling om niet boven de 60 te gaan. Kwestie van niets te verliezen in de pits en toch geen overtreding te doen. Gewoon even 's avond laat de weg op achter een wagen met kmteller et voila.

Andere mogelijkheid, heel goedkoop en simpel want 99% van de mensen heeft er eentje of kent iemand die het heeft: bevestig een GPS in je wagen. Hij moet geen route berekenen (ik veronderstel dat iedereen zijn weg al kent in Zolder). Gewoon opzetten en hij toont je je juiste snelheid.

Ik had net een mailtje gestuurd aan Hans Van de Ven met de hierboven aangehaalde oplossing door Bart. Antwoord gekregen dat de piloten zich zullen moeten aanpassen aangezien het nu een nationale materie geworden is voor alle wedstrijden die langer dan 2 uur duren en hij of de koersdirectie er dus eigenlijk niets meer over te zeggen hebben. Veranderen zal het dus zeker niet meer.

Oplossing van A.J. is ook zeer goed, alleen moet de timer dan wel zo ingesteld staan dat hij verder loopt. Veel piloten hebben dit niet graag omdat ze dan slechts enkele seconden hebben om hun tijd af te lezen.

Het inhalen toestaan kan ook, tenslotte worden er geen gele vlaggen getoond(behalve waar het incident was). Kan misschien leiden tot wedstrijd 60 rijden maar dat is dan op eigen risico. Wordt alleen gevaarlijk wanneer er nog uitgeremd gaat worden aan de bochten.

En simpelste oplossing van allemaal: addendum aan het reglement: iedereen is verplicht in de wagen te kunnen zien hoe snel hij rijdt. De piloten die tijdens een code 60 geen 50km/u rijden -uitgezonderd de plaats van het incident- worden bestraft met een stop&go.

Verder ben en blijf ik absoluut voorstander van de code 60. een eerlijkere manier om de wedstrijd te neutraliseren is er vooralsnog niet.