View Single Post
Old 14-04-2008, 21:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Waar ik even nieuwsgierig naar ben in deze situatie is wat de marhalls hier eigenlijk van vinden? Ik ben wel benieuwd naar hun standpunt. Bij een safetycar komen immers alle auto's voorbij, en vervolgens weet je dat je een minuut of wat ongestoord aan het werk kunt gaan. Bij een Code 60 komen er continu wagens langs en dien je dus altijd een scheef oogje te houden mbt wat er op de baan gebeurt? Heeft dit effect op hun welzijn of maakt het hen niks uit wat dat betreft?
Code 60 is voor baanposten veel veiliger. Ten eerste heb je de situatie veel sneller onder controle dan met een SC. Tevens weet je dat iedere auto max. 60 rijdt. Bij een SC is dat anders, vooral als er deelnemers uit de pits komen bij een reguliere SC situatie. Die gasten racen dan weer op snelheid naar de SC toe. In veel gevallen heb je bij een SC toch nog wagens rondrijden op racesnelheid.

De eerste keer dat ik een code 60 aan het werk zag was tijdens de Zandvoort 500 enkele jaren terug. Men had daar een mooie manier om iedereen 60 te leren rijden. Voor aanvang van de wedstrijd reed de pace-car precies 60 op de ideale lijn. Alle deelnemers mochten volgen om hun metertjes (toerenteller) te ijken. Simpeler kan niet!

Denk dat iedereen binnen een paar wedstrijden wel snapt hoe code 60 werkt. Nu nog de FIA zover krijgen en dat panische gedoe met verkeerd getimede SC's is van de baan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote