View Single Post
  #66  
Old 16-04-2008, 09:37
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Grobbendonk
Posts: 183
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
De races zelf heb ik niet gezien maar het is mischien ook maar goed dat de races maar 1 uur duren in dit nieuwe concept. Ga je met 30 van start, dan is het al gauw leeg als je wedstrijden van 2 uur gaat houden met enkele uitvallers. Bij wedstrijden over 1 uur valt dat mee.

Het ontbreken van commentaar is een indicatie dat de wedstrijden goed waren. Als het niks is staan we met zijn allen te schreeuwen hoe vreselijk slecht het was.

Zoals beloofd kom ik met mijn "harde cijfertjes", het beeld wat ik had is op een cijfermatige manier bevestigd. Zowel BGTC en BTCS hebben een flinke deuk opgelopen in 2008 t.o.v. 2007. Verder terugkijken heeft geen nut, dat maakt het alleen maar triester.

Hoe ben ik te werk gaan? Simpel aantallen vergelijken? Doen we niet, een GT3 heeft voor mij meer waarde dan een uitgefaseerde klasse 2 of 3 wagen.

Overzicht:
D1 wagen = 3 punten
D1 gastwagen = 1.5 punten
D2 wagen = 2 punten
D2 gastwagen = 1 punten
D3 wagen = 1 punt
D3 gastwagen = 0.5 punten

De waarde die ik per wagen toeken is uiteraard subjectief, maar als je de verschillen groter maakt, echter dan wel voor elke klasse evenredig, dan zal de uitslag alsmaar slechter worden. M.a.w., met dit puntensysteem vallen de cijfers voor 2008 wellicht gunstiger uit dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Gooi je alle data in een simpel Excel-blad dan heeft Belcar/BGTC 2007 een waarde van 80 punten, BGTC 2008 heeft een waarde van 67.5 punten. De sterkte van de BGTC heeft een daling te slikken gekregen van 15,6% ! In absolute getallen qua aantal deelnemers is de daling 21,7%. Dat wil dus zeggen dat de daling in kwantiteit voor een gedeelte is gecompenseerd in de stijging van de kwaliteit.

Als verweer zullen sommigen zeggen: Ja maar de (gemiddelde) kwaliteit van de coureurs is dit jaar hoger! Volledig juist maar is niet meer dan logisch, als je de zwakkere broeders uit de groep haalt zal het gemiddelde van de overgebleven broeders per definitie stijgen. Kijk ik puur op namen kan ik nergens zeggen, verrek…….die hebben we nog nooit in de Belcar/BGTC gezien.

Mooie verhalen over een grand cru in bepaalde persbabbels mogen we dus met een korreltje zout nemen Het enige wat ik wil aantonen is dat de dalende tendens m.b.t. het racen met dikke bakken niet gebroken is. Het kan best zo zijn dat er afgelopen weekend twee prachtige races te zien waren, hopelijk zie ik die a.s. zaterdag op Motors TV, de kracht van het kampioenschap is dalende.

Er zullen harde maatregelen genomen moeten worden om het tij te keren, of is de perceptie van fans en organisator veranderd?. Is men tevreden met kampioenschappen die zwakker zijn dan in voorgaande jaren?

Ik persoonlijk niet, bij mij moet het altijd meer en beter zijn
Wil je dan echt terug naar enkele jaren terug toen ze met 50 auto's starten maar waar er al 10 van zijn uitgevallen na een kwartier?

Waar de eerste 20 seconden sneller is dan de eerste? Wat is daar in godsnaam aan te zien?

Ik heb in het weekend terug echt racen gezien. Piloten moesten echt vechten om iemand in te halen en konden niet meer rekenen op het feit dat hun auto 100 pk meer had dan de andere zoals vroeger.

Je zegt dat je de race niet gezien hebt. Ik zou dan ook maar de beelden afwachten vooraleer een oordeel te vellen.
Reply With Quote