Ook wij hebben genoten van een gezellig weekendje, de sfeer zat er onmiddellijk goed in van donderdagmorgen.
Eerste afspraak het EIA circuit... waarom hebben wij dat hier nergens??? Groot domein met kasteel, vanaf ingang aan de straat nog bijna 1,5km rijden tot aan de circuit zelf, terwijl je links het kasteel in de verte kon zien. Ik heb er alleen met de Renault Spider gereden, volgens velen eigenlijk niks om mee te rijden maar ik vond het echt puur, geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging... alleen een gebrek aan vermogen vond ik wel.
Na een avondje uit in Honfleur hadden we vrijdag opnieuw afspraak op het EIA circuit voor de mensen die nog eens een toerke wilden doen en voor een 4ever@tour-kartwedstrijdje... daar zaten wij als amateurs tussen die mannen die niks anders doen dan karten, maar wat opviel na de finish was dat de tijden allemaal zeer kort bij mekaar lagen, ik denk zels dat er tussen de eerste en de laatste maar iets meer als 1 seconde verschil was...
Van het EIA circuit ging het dan richting Parijs, man was dat een drukte daar met het verlengde weekend, gewoon niet te doen. Van Parijs dan richting Reims voor overnachting. In Reims hadden we langs het hotel een gezellig grill-restaurant, verder zoeken was dus niet nodig. Nadeel van de grote groep was natuurlijk dat je niet allemaal aan 1 lange tafel kan zitten, dus dan maar opsplitsen, 1 Limburgse tafel en al de rest aan de andere tafel... nee effe serieus mannen, 't is niet dat we asociaal wilden doen maar het was gewoon de meest voor de hand liggende oplossing.
Zaterdagmorgen ging het dan richting Cumières voor een afspraak bij een champagneboer, Vadin-Plateau... na een korte rondleiding en een degustatie nog effe een kleine voorraad Champagne aangekocht en dan richting Epernay voor een gezellig terrasje. Op de parking hebben we nog even met een paar man 2 vrouwen met ne moto proberen te helpen die panne hadden maar tevergeefs, da machine had eens een heel grote beurt nodig.
Van Epernay moesten we dan richting Trier, bedoeling was om gezellig door de champagnestreek te cruisen maar omdat we al serieus achter lagen op schema werd beslist om toch maar de autosnelweg op te gaan, beetje tegen mijn zin want ik wou wel wat zien langs de weg... afspraak was om proberen bij elkaar te blijven maar degene die een beetje sneller wilden gaan mochten vooruit rijden en zouden later wel ingehaald worden. Wij hadden er niet echt zin in en hebben besloten om dan maar de autosnelweg af te gaan, gevolgd door nog 2 auto's die er ook geen zin in hadden, en dan langs de "Route Nationale" zo verder te rijden... uiteraard effe de organisator verwittigd zodat niemand zich zorgen moest maken of onnodig wachten. Resultaat was dat wij 45min. vroeger in het hotel in Trier waren, de Steven en zijne pa waren er ook al en de mannen met de Chevy Impala, de Impala had geen tussenstop gemaakt in Epernay. Het restaurant in het hotel was net gesloten, volgens de man aan de receptie was iedere keuken in Trier nu wel gesloten, dus samen met Steven en zijne pa dan maar vlug besloten om pizza te bestellen. Ook effe de organisatie gebeld om te checken of zij er tijdig geraakten voor hun bestelling ook door te geven. Daarna nog gezellig buiten op het terras onder de sterren ons pizzake opgegeten, opvallend was wel dat nu de groepen zowat gemengd waren, iedereen zat bij iedereen aan tafel.
Na sluitingstijd van de bar was het dan hoog tijd om onder de lakens te kruipen want zondagmorgen vroeg afspraak voor het ontbijt en vertrek richting Nürburgring. Na een ritje van een klein uur waren we op onze bestemming waar al onmiddellijk opviel dat het superdruk was, nog al normaal met zo een goed weer en misschien ook wel door het verlengde weekend. Prachtig om al die bolides daar te zien staan op de parking, auto's bij die je zelden ergens ziet, maar daar stonden ze toch. Ook nog het geluk gehad om een toerke mee te rijden met Steven met de SRT10 (nog eens ne dikke merci hiervoor), man da machien gaat vooruit en daarna nog even een Limburgs onderonsje met de rode Cosworth van Yves voor een zeer snelle ronde.
Later op de namiddag van iedereen afscheid genomen en dan langs de mooie binnenwegjes terug naar huis gereden. Deze uitstap was heel geslaagd en voor herhaling vatbaar!
|