Quote:
Originally Posted by marcel
1) je komt bovenaan op een berg, je ziet dus niet ver voor je
2) je rijdt in de spray van een andere wagen, je ziet dus niet ver voor je
3) op de beelden zie je dat hij na 1.5 à 2 seconden op DC rijdt. hij heeft dus niet veel reactietijd
4) hij was er al afgegaan nog voor hij maar kon gezien hebben dat DC er stond
5) Alonso was er vlak voor ook dààr afgegaan. de bocht lag er misschien gevaarlijk bij?
conclusie: het is nogal gemakkelijk om Bourdais als een lomp kieken af te schrijven, hij kon er echter niks aan doen
|
Quote:
Originally Posted by Yannick R
Een berg zou ik het niet noemen, een helling ja maar tis nu niet dat je op'n muur kijkt hé.
2seconden zijn in principe meer dan genoeg. Het kan er veeeel sneller aan toe gaan. 4) oké 5) weet ge niet
|
Toevallig was ik vorige week in Monaco. Vanaf Sainte Dévote gaat het steil omhoog, het is geen muur, maar het is toch een enorm hoogteverschil. Een goede 50m voor Massanet is er dan een knikje in de baan en is de bocht zelf redelijk vlak. Als je met een F1 komt afgevlogen, ga je blind in Massanet, voeg daar nog regen en spray bij, en je hebt daar een "uitdagende" bocht. Mijn vermoeden is dat Bourdais door al deze factoren, en bij het zien van gele vlaggen een beetje inhielt, en dit net op die knik en dat daardoor de achterkant is beginnen schuiven.
Dat is het eerste wat in mij opkwam toen ik de beelden zag...
Heel de race was er eigelijk te zien dat ze heel voorzichtig door die bocht gingen, misschien dat de baan daar wat vettiger was door voorgaande races?
Groetjes