Next up: de
neuskegel. Die ziet er zo uit bij de Tamiya:
Een beetje teleurstellend voor mij. De neus is nochtans een ‘special feature’ op de Tyrrell. Het is namelijk Tyrrell die in 1990 en ook met deze Tyrrell 020 in 1991 de aanleiding gegeven heeft om over te stappen van de lage neuzen naar de verhoogde neuzen - die nu nog altijd gebruikt worden.
In plaats van de neus er simpelweg op te kleven , zou ik die graag aanpassen zodat ik ze demonteerbaar wordt. En als de neus kan verwijderd worden, dan moet er toch ook wel enig detail tevoorschijn komen.
Kortom, vanaf hier is een afwijking beginnen bovendrijven waaraan menig Paddocker lijdt: wij kunnen geen kit 'oob' meer bouwen. Dat gaat gewoon niet.
Geen zin om je ertegen te verzetten, dan maar een plan opstellen.
En dat kan ik in 1 tekening:
Met andere woorden: ik ben weer aan het etsen geslagen. Met dit resultaat:
Bedoeling is om de neuskegel met 4 ‘mish-mash’ pinnetjes te positioneren in plaatje n°1, dat vooraan op de monocoque zal gekleefd worden. Daarvoor heb ik de deeltjes 2 en 3 op elkaar gekleefd. Ik kon die gemakkelijk uitlijnen op elkaar omdat ik overal pasgaatjes voorzien had waar kopspelden in passen. Daarna werden de 2 oortjes in het midden van onderdeel 3 overgeplooid. Dat is nodig omdat ik 2 uitsparingen moet vrijlaten om de stuurstang te laten passeren. Het geheel past perfect op de neuskegel: