Ik heb ook al gewerkt aan de details die in de neuskegel moeten passen.
Allereerst het
stuurhuis. Daarvoor heb ik 2 stukjes gesneden van een Evergreen-staafje diameter 2mm. Het ene werd uitgehold om te passen over het 2de staafje. Op dat 2de staafje werden de etsbeugels geplaatst en gevuld met Milliput. Oorspronkelijk had ik zoals op onderstaande foto de stuurstang met een stukje staal van 1mm nagebouwd.
Bleek echter dat deze stuurstang niet kon passeren langs de ophangingsarmen. Die lopen in 1 stuk door de monocoque. Omdat ik de stevigheid van het model niet wil verminderen, heb ik de ophangingsarmen niet gesplitst.
Daarentegen heb ik gekozen om de stuurstang niet in te bouwen. Die zou toch nauwelijks zichtbaar zijn.
Hieronder de definitieve versie van het stuurhuis. Uiteindelijk heb ik nog een gaatje van 0,6 mm geboord in het center van het ‘stuurkolom’ staafje, en dwars door het 2de staafje. Daar zit een stukjes kopspeld doorheen, zodat de 2 Evergreenstaafjes niet los kunnen komen. Het volledige stuurhuis zal met 4 stukje kopspeld op de bulkhead gezet worden. Daarvoor zijn er reeds gaatjes voorzien in de 2 beugeltjes en in de bulkhead.