Quote:
Originally Posted by Jan
Het is mij wel een beetje ontgaan hoe Barichello op die derde stek is terecht gekomen. Is het geen vergissing?
|
Dat ik hier nog eens iets over hoor...
Quote:
Originally Posted by Sennake
Neen, maar het is wel door (alweer) een geniale taktische zet van Ross Brawn geweest dat dit resultaat behaald werd: hij riep RB binnen voor een extra pitstop, waarbij hij full wets meekreeg waarmee RB de snelste man op de watergladde baan werd, en toen het weer iets droger werd bleek RB nog tijd genoeg over te hebben om via een laatste pitstop weer intermediates mee te krijgen die hem wel zijn 2e plaats (!) kostten, maar zijn 3e plaats veilig stelden.
|
Ik denk dat de tactiek perfect gewerkt heeft. Hij was zowat 6 à 7 seconden per ronde sneller dan gans het pak. Hij kon gewoon voorbij steken waar hij maar wilde. Binnenkant, buitenkant, you name it. Het was verdorie heeel lang geleden dat ik nog eens op de punt van mijn zetel ben gaan zitten en dacht: "Komaan, yes, gaan met die banaan."
Gezien de omstandigheden zat er gewoon niet meer in dan een 3de stek.
Wat ik ongeloofelijk dom vond, en ze hebben deze fout cash betaald, was het feit dat Ferrari en Alonso bij de eerste piststop geen nieuw rubber onder de auto kregen. Gans hun 2de stint was gewoon naar de haaien met tijden die nergens meer op trokken. Wat me opviel was dat ze bij de RTBF dit niet in de gaten hadden. Dus, hadden ze Kimi en Alonso wel van vers rubber voorzien bij de eerste pitstop, dan hadden die hoger gestaan. Nu goed, dit soort van races is ook voor een deel een loterij met Hamilton als verdiende winnaar.
Ze hadden bij het begin van het seizoen beter de eerste 9 wedstrijden geschrapt - van besparingen gesproken - want alles is gewoon te herdoen.
Mooi seizoen toch en ook dit jaar hebben ze bij Honda hun moment de gloire gehad - een bescheiden dan toch, maar goed, ze zijn wel flink in beeld geweest.