Quote:
Originally Posted by Baron
Je hebt steeds gelijk gehad, Mark. En je bent heus niet de enige die altijd zijn twijfels heeft gehad over het GT3 endurance-concept. Alleen wordt het blijkbaar niet meer gewaardeerd als je met gefundeerde kritiek komt aandraven. Ook op dit forum ,waarvan je toch mag veronderstellen dat er autosportkenners (al dan niet zelfverklaarde) bij elkaar komen, word je afgeschoten en afgesnauwd als je iets negatiefs durft te zeggen. Na verloop van tijd geef je het op en zwijg je maar. Jij bent zowat de 'laatste der Mohikanen' die tegen de bierkaai blijft vechten....
De feiten bewijzen intussen wel ons gelijk. De Belcar is nog slechts een vage schaduw van wat het ooit is geweest. Het is een elitaire en zielloze bedoening geworden. Intussen is het ook duidelijk geworden dat het opzet om GT3 in een endurance-format te willen steken, een complete mislukking is. Alleen bij SRO en Circuit Zolder blijft men volharden in de boosheid. Ze doen maar. Als ze blijven vasthouden aan de huidige reglementering staan er volgend jaar nog hooguit 25 wagens op de startgrid van de 24 Uren.
|
Ik vind het goed dat de 24h nog steeds in het programma van de Belgian GT is opgenomen. Zo kan het kampioenschap een stuk spannender worden en plots een andere wending krijgen. Bij deze race kan de betrouwbaarheid en de degelijkheid van de wagen en het vakmanschap van het team ten minste nog een verschil maken. HIER WINT NIET DE SNELSTE, MAAR DE BESTE!
Het is trouwens ook tof om de auto's in het donker te zien racen. Direct een heel andere sfeer met gloeiende remschijven en uitlaten, de lichten, het geluid, ...