Een pareltje, dat is er weer eentje die bol staat van de fouten. Zowel taalkundig als sportief gezien. Kan aan mij liggen maar volgens mij spreken we toch echt over de
Go Fast X-Day i.p.v.
X Day 2é alinea In welk groen boekje kan ik dat terugvinden?
Kinderspel vergeleken met de fout op sportief gebied!
Quote:
Tijdens de X-Day reed wagen nr 202 van Derdaele de snelste rondetijd in zijn klasse, maar zij werden later uit de koers gehaald omwille van geluidsoverschrijding.
Het punt voor de snelste rondetijd werd daarna foutief toegekend aan wagen nr 1 van Raus,
|
Een deelnemer krijgt de zwarte vlag maar kan wel punten scoren? Merkwaardig! Als dat in de geest van de reglementen is dan ga ik volgend jaar de volgende optie aanbieden:
"Wilt u punten stelen van uw tegenstander, bel mij dan. Ik zorg ervoor!"
Hoe ga ik dat doen? Ik bestel een C5R met echte uitlaat, niet geknepen

, en pik ik elke wedstrijd de punten weg voor het snelste rondje. De finish zie ik nooit omdat ik er na een rondje of drie toch moet stoppen i.v.m. teveel geluid. Kan ik met 1 setje banden een heel seizoen doen
Gediskwalificeerde deelnemers kunnen punten scoren? Te absurd voor woorden! Schept ook een leuk precedent

M.a.w., je maakt een wagen die net ff voorbij de legale grens is. Dit doe je tussen einde kwalificatie en start wedstrijd. Je wint de wedstrijd maar bij de TC loop je tegen de lamp (zpals verwacht). Oeps, dat doet pijn. De zege, beker en gore goedkope Duitse sekt ben je kwijt maar de punten mag je behouden. Althans, in de beleving van de VAS.
U ziet het, je kunt kampioen worden bij de VAS zonder een wedstrijd te winnen en vrolijk te scheuren met een wagen net voorbij de legale grens

Bruyneel Hugo, Demeestere Joost, Goessens Jos en Vervisch Jan, proficiat met dit besluit!