View Single Post
Old 08-09-2008, 10:14
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Ik heb de beelden van het incident ondertussen al zeker 10 keer bekeken. Mijns inziens gaat Raikonnen niet in de fout bij het insturen van de busstop, hij zit aan de binnenkant dus het is aan Hamilton om daar af te geven. Tis een beetje dubieus de situatie daarna vind ik. Hamilton accellereert inderdaad naast Raikonnen ipv erachter maar hij laat hem toch voorbij wat wil zeggen dat de snelheid van Raikonnen op die moment hoger is. Slipstreamen is mijn insziens geen sprake van, hij zit geen seconde achter de ferrari (gaat van rechts naar links door het beeld). Raikonnen gaat in mijn ogen echter veeel te vroeg op de rem aan de source, Hamilton knalt erdoor nog bijna op de achtervleugel van de ferrari.

In beide gevallen kan je als winner/verliezer van de beslissing weinig ertegenin brengen. Het feit waarom het volgens mij niet bestraft moet worden is dat Hamilton er toch achter kruipt. Het feit of hij net daaruit het voordeel haalt is zeer discutabel, wat als Raikonnen later remt in de volgende bocht? Bovendien als er zo op zulke moeilijk beoordeelbare incidenten al bestraffen dan is het straks helemaal treintje rijden. Waarom zou je immers het risico nog nemen...

FF