Quote:
Originally Posted by crosserke
Ik heb de beelden ook nog eens bekeken,zoals de meeste hier.Hamilton zit naast Raikkonen in de chicane en kan enkel ontsnappen aan een aanrijding door de chicane af te snijden.
|
Wel dit is een beetje illustratief voor de moderne F1 ... inhalen is in de moderne F1 vrij moeilijk ... Hamilton had in de chicane geen enkele realistische kans op een geslaagd inhaal manoeuver. Raikonnen zat perfect op de ideale koord ...
De oplossing voor sommigen is dan maar om er met bijzonder veel risico op af te vliegen. Ofwel krijgt de tegenstander schrik van de intimidatie en heb je een geslaagd inhaalmanoeuver ... ofwel zijn er nog altijd de gigantische run-off area's. Dit is wat mij betreft absoluut fout.
Witte lijnen dien je te beschouwen als stenen muren .... Als je erover gaat kost het je tijd/plaatsen.
Indien Hamilton eenzelfde manoeuver doet in Monaco is het exit Hamilton.
Op normale circuits hebben hedendaagse coureurs echter niet meer de reflex om te beseffen dat een witte lijn overschrijden tijd/plaatsen kost. In dit geval is er minstens de indruk dat Hamilton door zijn intimidatie plaatsen kan winnen ... Hier heeft de FIA wat mij betreft terecht

op gezegd.