View Single Post
Old 08-09-2008, 20:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Mooi artikel op CNN. Het maakt niet uit wie er nu gelijk heeft! Er is maar een grote verliezer in dit geheel en dat is wederom de autosportliefhebber, de basis van het bestaan van onze sport. Het is mooi om te zien in welke absurde tijd en roomser dan de paus mentaliteit we leven. Als je over de laatste 3 rondjes Spa 2008 een jaren '70 filter kunt monteren dan spreekt iedereen over de heroische tijden van Hunt, Villeneuve, Arnoux en hoe al die echte helden uit die tijd ook mogen heten.

Dit was gewoon hard racen, spektakel en als wat de FIA zich maar kan wensen. Echter, ze verkloten het big time door het lot van het kampioenschap in handen te leggen van een drietal idioten die in het weekend steward mogen zijn. Wat doen die gasten in de week? Aan het doppen?

Het is een miljarden industrie/sport en een bende amateurs, hoe goed bedoeld ook, hebben het voor het zeggen. Kan echt niet meer mijn inziens. Hoog tijd dat er elke GP een vast team komt dat sancties kan en mag uitdelen, nu leef je bij de gratie Gods.

Is het sport? Is het show? Is het industrie? Toch maar eens een voorbeeld aan de Yanks nemen:

Quote:
Kijkje nemen bij NASCAR
De FIA stewards zouden er wijs aandoen om eens bij hun NASCAR collega’s te raden te gaan. Ook in die serie gebeurt het één en ander, maar een winnaar blijft ondanks de sancties tegen hemzelf of het team altijd een winnaar. En het publiek voelt zich niet bekocht.

http://www.autosport.nl/actueel/news...493&rubriek=f1
Het kan aan mij liggen maar ik krijg langzaam het idee dat iedereen die "professioneel" betrokken is bij de sport er alles aan doet om zelfs de laatste fan huiswaarts te sturen.

En wat betreft het incident zelf? Ik zie weinig verkeerd in de actie van Hamilton. Als Hamilton fout is volgens de reglementen, dan zie ik zo twee acties van Kimi die ook niet kunnen............

Ferrari Internal Affairs
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote