Ik heb de petitie ook getekend.
Ik was het zeker in't begin totaal niet eens met de straf voor Hamilton, maar kmoet toegeven dat de actie wel op het randje was.
Hij liet Kimi wel een beetje laat terug door, met geen al te groot snelheidsverschil, maar volgens mij eerder om vlak achter hem La Source in te duiken om hem daarna richting Les Combes te gaan inhalen...
Maar aan La Source laat Kimi wel héél veel ruimte door helemaal links op de baan te rijden én nog eens vroeg te remmen.
Met nog maar 2 ronden te gaan is het dan toch logisch dat Hamilton zo'n kans gewoon neemt en Kimi terug voorbijsteekt...
En van acties in de ronden erna vind ik dat die van Nakajima ook wel gestraft mag worden, hij kon Hamilton en Raikkonen echt wel zien afkomen (als hij had gekeken), maar toch rijdt hij vlak voor hen de baan op, levensgevaarlijk.
Ik ben ook nooit fan geweest van al die asfalt uitloopstroken. Er moet toch echt wel iets gevonden worden op het afsnijden van zo'n bochten. Het 2e stukje van de busstop chicane, daar kan toch op zijn minst gemakkelijk (zonder veel gevaar) gras gelegd worden.
Maandag stond er in de krant nog een artikeltje waarin Massa als terechte winnaar werd genoemd. Moesten er gewoon zoals vroeger grindbakken liggen, dan waren Raikkonen én Hamilton volgens die auteur niet eens aan de finish geraakt, omdat ze in de laatste 3 ronden beiden meermaals langs de piste gereden hebben.
Enja weeral verlies gelopen door te lage ticketverkoop.
Maar 't is ook gewoon te merken dat het niet meer zo druk is als zovele jaren geleden. 's Avonds op de campings en in't centrum van Francorchamps is het ook gewoon héél rustig. 2 dagen voor 11u in mijn tent, dat zou toch niet mogen. Begin 2000 was het echt nog wel vollenbak 's avonds op straat, en meerdere feesttenten met muziek enzo.
Maarja in die tijden reden Schumacher én Verstappen nog mee. En dat waren toch wel 2 piloten die (zeker naar Spa) heel wat extra supporters naar het circuit lokten.
Dit jaar vond ik dat er opvallend veel Polen op de campings waren.
Volgend jaar willen ze dus meer tickets verkopen, door een andere datum (daar zou het allemaal aan liggen: geen vakantie meer, en net na die vakantie het geld op bij velen, en meer kans op slecht weer (al is dat wel goed voor de race!)).
Maar op de formulieren die ze afgelopen weekend ronddeelden, stond dat de GP door zou gaan het laatste weekend van augustus. (Op de voorlopige kalender stond hij nog 2 weken later gepland, weer na Monza).
En nu vandaag in Het Nieuwsblad een artikeltje dat ze willen wisselen met Magny Cours, en dan de race in mei of juni laten doorgaan.
Maar dat proberen ze toch al jaren te veranderen, zie ik dus maar weinig slaagkans in.
|