View Single Post
Old 23-09-2008, 22:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post

Ik heb in een andere SF thread eens een pijnpunt van de SF aangehaald : de races zijn soms op dezelfde dagen en tijdstippen dat de voetbalploegen van de supporters die men wil aantrekken OOK spelen.

De races staan dus in rechtstreekse concurrentie met het het product dat men wil gebruiken en de bezoeker die men wil aantrekken. Ik denk niet dat de voetbalfan bereid is zijn thuismatch te laten vallen om naar het voor hem onbekende terrein van een racecircuit te trekken, waar uiteindelijk weinig te beleven valt dat met voetbal iets te maken heeft. Evenmin zal geen enkele autosportfan een race laten vallen om naar het stadion te trekken toch?
In mijn beleving is jouw pijnpunt jegens SF voor mij helemaal geen pijnpunt. Voetbal is onzettend populair onder de bevolking er is echter maar een zeer klein percentage dat de wedstrijden ook echt bezoekt in de stadions. Als een club "uit" speelt dan is percentage bezoekers van de bezoekende partij zo goed als nul t.o.v. het aantal fans van de desbetreffende club. M.a.w. ik zie die concurrentie niet zo.............

Wie gaat er naar de stadions? Geen gezinnen in ieder geval, die kunnen wel hun club supporteren op de racebaan Daarnaast is deze concurrentie maar 1 keer van toepassing per club per land in het beste geval. SF zou alleen maar Anderlecht supporters verliezen aan het voetbal als ze rijden in BE en Anderlecht ook nog eens thuis speelt.

Je kunt dit nadeel ook ombuigen naar een voordeel! Elke club heeft fans in het buitenland maar die kunnen wss nooit hun favoriete club bezoeken. Bijvoorbeeld de Belgische fans van Liverpool. Die kunnen Liverpool wel support geven tijdens de wedstrijd op Zolder in BE.

Ik ga in ieder geval met een blanco mening richting Zolder voor round 3, hopenlijk kan ik daarna een positief gevoel behouden over deze klasse.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote