View Single Post
Old 28-09-2008, 22:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Ik stel me echter weer de vraag waarom bij de ene race straf A wordt gegeven, bij een andere race straf B en bij een volgende race geen straf.
Om het incident met naam te noemen: Massa rijdt in Valencia bijna tegen Sutil bij het verlaten van de pitlane. Hij krijgt hiervoor een geldboete en kan de race uiteindelijk winnen. Ditmaal is er een gelijkaardige gevaarlijke situatie (wederom met Sutil en eigenlijk nog gevaarlijker omdat er een brandstofslang in het verhaal was). Nu wordt er besloten om Massa geen geldboete te geven, maar een drive-through. Waarom een verschillende straf geven voor een gelijkaardig feit? Is het omdat de race van Massa toch al om zeep was door het lange wachten op zijn mechaniekers?
De FIA moet toch weten dat er steeds meer mensen niet meer geloven in hun integriteit. Dat ze dan ook eens werken aan een groep vaste mensen om straffen uit te delen.
Omdat het geen gelijkaardig feit is, je geeft zelf de reden op: "eigenlijk nog gevaarlijker".

Maar soit. Iedereen die hier heeft zitten tikken dat het allemaal niks, nul, nadda, niente zou zijn. Wel, 'k heb me toch redelijk geamuseerd aan de buis.

De koers deed me in het begin aan 2 dingen denken:
- de legendarische kartings in Bercy waar Senna ook aan meegedaan heeft;
- GP in Detroit.

Je wéét gewoon op voorhand dat er iets mis zal gaan.

Bas Leinders zag het allemaal aankomen. Hij gaf aan dat Alonso vroeg zou gaan pitten omdat die me zachte rubbers gestart was, hopende dat er een SC zou komen vroeg in de wedstrijd. Zo waren ze van die softies af en konden ze misschien enkele plaatsen winnen. Wel, ze hebben deze keer gegokt en gewonnen. Wanneer iemand gokt er verliest zijn het ezels, niksnutten, idioten enz. Winst en verlies, liefde en haat, een lach en een traan... 't ligt toch allemaal en altijd zo dicht op elkaar. En 't was nu eens niet anders.

Voor mij mogen ze per jaar enkele nachtraces doen. Vond het best ok.
Reply With Quote