Inmiddels heb ik 2/3 van de wedstrijd kunnen bekijken, en er komt maar één gedachte bij mij op: dank u Nelson Piquet voor het overhoop gooien van de hiërarchie. Zonder deze onfortuinlijke schuiver gingen we ongetwijfeld een saaiere vertoning tegemoet, althans in de voorhoede.
Onrechtstreeks heeft dit accident de parcours ook gezorgd voor enige paniekreacties: Rosberg en Kubica die te snel de pits induiken (of was de benzine misschien op?) en uiteraard de meest hilarische pitstop sinds jaren: Felipe Massa als uiterst snelle "ruimingsdienst" (Bert Longin heeft er een concurrent bij

) De beelden van de toesnellende mecano's die vervolgens in formatie met hun trofee (de slang) weerkeren naar hun box zullen nog wel een tijdje in het geheugen blijven hangen.
Maar laat ons vooral niet vergeten dat het nieuwe lampjessysteem van Ferrari best zo snel mogelijk mag afgevoerd worden, al was het maar omwille van de veiligheid van de eigen pitcrew, en zeker die van Adrian Sutil. Dit is na Valencia het tweede ernstig incident, waar slechts op het nippertje een drama wordt vermeden. Een simpele drive through is naar mijn mening dan ook een veel te lichte straf.
Verder vind ik dat die verlichte toestanden geen extra waarde geven aan het verloop van een GP F1 en treed ik het standpunt van Pascal bij. Ik heb het opgelost door eerst van het mooie weer te genieten en de GP achteraf op video te bekijken.
Merkwaardige vaststelling: binnen de acht puntenpakkers treffen we liefst vier Duitsers aan en zelfs drie Toyota's