View Single Post
  #8  
Old 20-10-2008, 10:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Maar iedere fabrikant blijft toch zijn eigen motoren bouwen? Alleen het technisch reglement wordt veel meer vastgelegd. Dus waarbij er nu eigenlijk maar 2 eisen zijn (het moet een V8 zijn met 2.4L inhoud) zijn er straks veel meer eisen waar de motor aan moet voldoen (b.v. de hoek van de 2 rijen cylinders, standaard zuiger, enzovoort). Of dit de juiste weg is voor F1 betwijfel ik omdat bij F1 technische innovatie altijd hoog in het vaandel stond/staat. Inmiddels is dat stokje gedeeltelijk overgenomen door de Le Mans prototypen. Van de andere kant, als het doel van fabrikanten is het verkopen van auto's (en dat zal het in veel gevallen zijn) dan maakt het niet veel uit wat er voor motor in de wagens zit. Wat maakt het voor het grote publiek uit of het ontwerp van de motor voor elke fabrikant gelijk is? Het publiek wil actie, inhalen en af een toe een crash zien. De kosten zullen in ieder geval een stuk minder worden (al zullen de fabrikanten dat bespaarde geld wel weer ergens anders insteken).

Last edited by FIRE; 20-10-2008 at 10:55.
Reply With Quote