View Single Post
Old 26-10-2008, 18:34
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Team de Rooy op twee fronten actief

Na lang wikken en wegen heeft het Team de Rooy besloten om zowel aan de Africa Race als aan de DAKAR rally deel te nemen. Jan de Rooy zal samen met Hans Bekx van 26 december tot en met 11 januari 2009 gehoor geven aan zijn voorliefde voor Afrika, terwijl Gerard de Rooy van 3 tot en met 18 januari 2009 zijn rijvaardigheid gaat tonen in Zuid Amerika.

“Het was zeker geen makkelijke beslissing om het team in tweeën te delen“, vertelt Jan de Rooy, “mijn vriend Hubert Auriol die de nieuwe rally door Afrika organiseert, heeft me echter over de streep getrokken. De competitie in Zuid Amerika is ongetwijfeld groter dan in de Africa Race, maar ik ben ervan overtuigd dat Auriol met zijn grote kennis van Afrika voor een fantastische rally gaat zorgen. Hij heeft alle medewerking van de Afrikaanse autoriteiten en met name in Mauritanië kijken zij naar de komst van de Africa Race uit”.

De transportondernemer uit het Brabantse Son is met name blij met de aanwezigheid van Hans Bekx in zijn team. “Het is leuk om samen met Hans Bekx aan dit nieuwe avontuur te beginnen. Jarenlang hebben we tegen elkaar gestreden en nu vormen we samen een team. Uiteraard rijden we voor onze eigen kans, maar we zullen niet schromen elkaar te helpen als dat nodig is. Hans kent Afrika als geen ander en is een uitstekend chauffeur. Omdat Hugo Duisters als assistentie in de wedstrijd met Gerard meegaat naar Zuid Amerika, had ik behoefte aan een betrouwbare en ervaren rallyrijder in ons team. Die heb ik dus gevonden“, aldus de nestor van de Nederlandse rallyrijders.

Gerard de Rooy moest wel even slikken toen zijn vader de knoop doorhakte en voor Afrika koos. “Het is overigens niet de eerste keer dat ik zonder mijn vader op stap ga. Ook de Transoriëntale Rally heb ik zonder hem gereden. Het moest er toch eens van komen, mijn vader zal op termijn toch wel eens aan stoppen denken“, grinnikt de jongste de Rooy.

“Ik ga ervan uit dat de competitie in de DAKAR rally zwaar zal zijn, maar met Hugo Duisters in de rug en een uitstekend assistentie team verandert er voor mij niet zo veel. In principe reden mijn vader en ik in het verleden ook voor onze eigen kansen. Dat blijft dus voor mij zo. Ik heb geweldige verhalen gehoord over het landschap en de route dus kijk ik met spanning uit naar 3 januari 2009 als de rally in Buenos Aires van start gaat“.

Zowel Jan als Gerard de Rooy gaan met vier voertuigen aan hun rally beginnen, twee voertuigen in de wedstrijd en twee in de assistentie.

Vader en zoon de Rooy rijden beide in een GINAF truck met de Iveco Cursor 13 motor.

Hans Bekx rijdt in zijn vertrouwde DAF 85.
Bron: Persbericht Team De Rooy

Jan de Rooy en Hans Bekx, een droomduo

Last edited by FIRE; 26-10-2008 at 18:34.
Reply With Quote