Quote:
Originally Posted by Baron
Persoonlijk zou ik liefst een verdoorgevoerde vereenvouding in het eenzitterswereldje willen zien. Net zoals vroeger F1, F2, F3 en daaronder de promotieformules zoals Formule Ford en Formule Renault. Duidelijker, overzichtelijker en goedkoper dan nu.
|
Vergeet niet dat de eenvoudige filiére F3-F2-F1 bestond in de dagen dat er een zeer stabiel F1 reglement was, zeer onderscheiden gebieden voor endurance en GT/toerisme races en (!) nauwelijks betrokken "constructeurs" bij de F1. Heden ten dage zijn er teveel "top" klasses die elk hun eigen feeder categorie hebben en elk van die categorieën heeft zijn eigen bestaansrecht. En elk van de betrokken constructeurs binnen de F1 wil wel zijn eigen privé feeder categorie hebben als het even kan.
De eerste afsplitsing in de rechtlijnige feederseries is er net gekomen omdat de F1 zijn overtollige stock aan Cosworths wou slijten in een eigen toeleveringscategorie. Vanaf de invoering van de F3000 in 1985 is het enkel van kwaad naar erger gegaan.
Bovendien was het nu ook weer niet zo heel duidelijk eens je onder de F3 dook. Je had diverse Formule Ford kampioenschappen alsook de Fransen met hun Formule Renault kampioenschap en de Italianen met hun Gloria, Arcobaleno, Azurro en wat al niet meer. De Duitsers hadden dan nog Formule VW en Super VW evenals de Formule BMW.... Er bestonden nationale kampioenschappen F3, de Europese F3 en de Engelsen hadden met het Aurora kampioenschap ook nog eens een eigen F1/F2 kampioenschap.